Szukasz szczegółowych wiadomości o PBN? Świetnie trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.
By klient odkrył twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe fachowe i pomocne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – przydatne jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zwykle stosowane jako element złożonej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest poświęcenie wielu godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Zalecamy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są istotne informacje kontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa i telefon bądź e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, profil w internetowym rejestrze biznesowym lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Inny skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej przydatność pierwotnego wpisu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, pomocne teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z inwestycjami, zdrowiem i doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO