Rodzaje pozycjonowania

Jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie strony w Google, wejdź na http://bit.ly/32XiPsJ

Znamy trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– dzielnicę (przykładowo “sklep obuwniczy Widzew”)
– miasto (“zespół na wesele Kraków”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep komputerowy”, to “sklep komputerowy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy rodzaj pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie niższa konkurencja. Ważne jest też to, że rośnie trend wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty Nike Star Runner czarne sklep online,
– golarka Philips MG5720/15 czarna,
– smartfon LG K40 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne szczególnie dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Światowe Dni Młodzieży lub Dzień Kobiet. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej trzeba rozpocząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony internetowej.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]