Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Wszystkie działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Powyższe symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem specjaliście.